BRYGGHÄNG

Så här härligt har vi haft det idag! Avrundade dagen med hemmagjorda hamburgare ute på altanen innan vi kollade på Irene Huss och nu väntas sängen. Godnatt!

Min lilla vardag | | Kommentera

HJÄRTVALLEN-DAGAR

Det är nästan löjligt vad underbart härligt jag har det uppe i stugan just nu! Har varit här sedan i söndags och då gjorde jag och mamma en supersmarrig caesarsallad som vi åt ute i kvällssolen innan pappa och Jossan kom upp och tittade på morden i sandhamn med oss. På måndag morgon smög jag upp redan halv sex innan alla andra hunnit vakna och tog en skön springtur i morgondimman innan ett dopp i sjön och frukost, sen spenderades hela dagen nere på bryggan med nybakad sockerkaka, en bra bok och bland annat Carola- och Kim Källströms sommarprat i lurarna. På kvällen var jag och tjejerna på Janus och åt kanongod middag på uteserveringen och det var verkligen så himla mysigt att bara få prata i flera timmar och äta gott tillsammans! Igår vaknade jag upp på hjärtvallen igen eftersom jag körde upp hit direkt efter middagen och då tog jag och mamma en morgonprommis till kroknäs där Monica och Perre bjöd på frukost. Resten av dagen gick åt till att leta hjortron kring örasjön med mamma och pappa, baka världens godaste blåbärspaj, bada i sjön och äta middag hemma hos Yvonne där vi satt ute på glasverandan hela kvällen, sen kollade jag och mamma på morden i Midsomer innan vi gick och la oss. Imorse kunde jag inte sova och låg och vred och vände på mig enda från 04:30, men när hon närmade sig 05:30 så gav jag upp och gick upp, bytte om, åt två tunnbrödmackor och gav mig ut på ännu en springtur upp till Ramsjö och tillbaka med sommar i P1 i hörlurarna. SÅ ljuvlig och klar morgon och när jag kom tillbaka så badade jag och tvättade håret i sjön innan jag plockade mig en stor mugg blåbär som hamnade på morgonfilen. Det oförskämt fina vädret håller i sig även idag, så nu väntas brygghäng heela dagen!

SOMMARDAGAR

Vilka underbara sommardagar det har varit!
En dag packade jag med mig solstol, en bra bok och ett par nektariner och åkte ner till ett soligt och fullpackat nore där jag hittade en plats lite avsides där jag låg hela dagen. På kvällen hämtade Erik upp mig och så åkte vi ut till borr där vi åt supergoda hamburgare och paj med vaniljsås till efterrätt. På fredagen åt jag och Jossan lunch på creperiet och hade det så mysigt innan vi åkte ner på nore i ett par timmar. På kvällen blev jag bjuden på smarrig middag hos farmor & farfar innan jag, Erik och Lina åkte ut på pokémonjakt i Ljusdal. I lördags när Erik åkt iväg och jobbat så tog jag mig en springtur innan jag och Jossan packade med oss tunnbröd och tonfiskröra och åkte ner på nore där vi åt lunch och solade hela dagen. Vid fyra tog jag Erik, Zara & grabbarna tåget till Bollnäs och sen bussen vidare till Sandra där vi grillade, dansade, hoppade studsmatta, åkte fyrhjuling och verkligen hade det astrevligt! Vid 12 åkte vi in till långnäsparken där vi dansade ännu lite till och sen tog vi nattbussen hem 02:20. Superlyckad kväll!