SPANIEN

Hade en riktig kort dag igår, slutade redan vid ett. När jag kom hem satte jag mig och råpluggade innan jag stack ut och sprang 1,7 mil, duschade och stresspackade det sista och klockan sju satt vi i bilen mot Stockholm. Bodde på hotell inatt och hann väl sova drygt tre timmar innan vi skulle upp igen och nu har vi ätit god frukost (skar lite i hjärtat när vi behövde gå därifrån rätt fort) och tagit oss ut till Arlanda. Nu drar vi till Spanien!!

Min lilla vardag | | Kommentera

WHHM

I fredags när jag kom till Stockholm så mötte jag upp maja och matilda innan vi gick hem till astrid och davids fina lägenhet på kungsholmen och åt mat och hade mysigt med dem och ida innan vi gick och la oss, för på lördagen skulle jag och matilda springa women's health half marathon. Vaknade något nervösa och pirriga och åkte ut till djurgården vid nio, hämtade ut våra startnummer, fick våra goodiebags, tröck i oss en varsin banan ute på gräsmattan, stretchade och var med på den gemensamma uppvärmningen innan loppet började klockan elva. Avverkade 2 mil 1 kilometer och 98 meter i stekande sol, i många uppförsbackar tillsammans med nästan 2000 andra tjejer och oj oj oj vad jobbigt det var men oj oj oj vad jäkla kul vi hade! 73:e och 74:e plats hamnade jag och matilda på med tiderna 1:52:51 och 1:52:55 och när vi fick reda på resultaten så hoppade, skrek och kramades vi tills vi blev alldeles snurriga, för så bra trodde ingen av oss att det skulle gå! Efter alla dessa timmar vi har lagt ner inför det här.

Bilder från women's health

Efter loppet var det afternoon tea med scones, té och godsaker och där råkade vi träffa på en kvinna med sina rötter i tallåsen bara sådär! Efteråt promenerade vi bort till Kungsträdgården och satt i solen och myste innan vi åkte tillbaka till lägenheten och duschade, fick i oss mat och satt ute på balkongen i solen en bra stund och senare på kvällen så sprang jag in i Pär Lärnström när vi var ute och köpte baguetter, rostbiff, potatissallad, ost, oliver, tomater, bladspenat och choklad att ha med på vår picknick som vi hade nere vid vattnet i solnedgången. Supermysigt!

På söndagen tog vi tåget hem till ljusdal och efter att ha kommit hem och landat, duschat, packat upp och ätit middag så kom gohjärtat hit och sov. Perfekt avslut på ett perfekt lov!

Idag lämnade vi av Erik vid tåget innan jag och klassen for till föne och fotade/filmade räddningstjänstens utryckningsövning och alldeles snart sticker jag och matilda iväg på GRIT. Om jag har längtat? JA!

Min lilla vardag | | Kommentera

LONDON

ÄNTLIGEN HEMMA!

Har haft en helt fantastisk vecka i London med härliga människor!
Kom fram måndag kväll och konkade våra väskor till hotellet innan vi snabbfixade oss på en halvtimme och gick ut och åt middag. Efter samlingen på kvällen var vi så trötta att vi somnade ganska på en gång.

På tisdagen hängde vi med kändisarna på madame tussauds, åt pizzabuffé på pizza hut, såg london från taket på hop on hop off-bussarna, åt stark asiatisk mat som fortfarande höll på att stekas i en stenskål när den serverades och såg billy elliot på musikal.

På onsdagen blev vi guidad genom london av Trudy, en dam med skandinaviskt påbrå som missbrukade meningen "tänk på det" med den gällaste rösten hon kunde och sen sprang vi upp för alla mördartrappor upp till toppen av st paul's cathedral, satt på ett café och kommenterade alla människor som gick förbi, åkte london eye, köpte jordgubbar och åt framför en film, åt middag och trängde ihop oss i rum 6046 (även kallat randys lya) där vi pratade och hade oss.

På torsdagen samlades vi i 6046 där vi jobbade och diskuterade lite innan vi gav oss ut på egen hand i staden. Åt fish and chips, sprang runt i enorma klädaffärer, köpte fina bikinisar, drack chocolate crème blend på starbucks, sprang vilse på tunnelbanan och åt middag på en indisk restaurang.

På fredagen packade vi ihop oss, åt frukost och lämnade den fina staden och när vi på eftermiddagen kom fram till arlanda och alla andra gick mot sitt tåg hem mot ljusdal så gick jag åt motsatt håll och tog tåget till stockholm istället!