Maja & Matilda ♥

Idag vill jag säga grattis till två av mina bästa vänner, Maja och Matilda!
Önskar att jag vore hemma så jag kunde vara med och fira er, men jag hoppas verkligen att ni får en superbra födelsedag tjejer! Jag älskar er massor må ni tro! ♥
Vardagligt | | 2 kommentarer |

Hello from Germany!

Äntligen framme i Tyskland!!
Gick upp halv 6 och rullade ut med bussen från färjan vid halv 7. Somnade på Mikans axel någon timme innan vi stannade och åt frukost efter vägen och sen sov jag bra länge innan vi var framme i Berlin. Checkade in på vandrarhemmet Odyssee, som var förvånansvärt mysigt, vid halv 11 och sen fick vi gå runt som vi ville och kika. Åt världens godaste spagetti & köttfärssås på ett mysigt café, köpte choklad och tittade i några affärer innan vi gick tillbaks till vandrarhemmet och hämtade lite grejer innan vi hoppade på bussen igen och åkte till Stasifängelset. Därefter åkte vi till en jättestor second hand affär. Middagen fick en Italiensk restaurang stå för och sen fick jag och en bunt brudar springa för livet därifrån eftersom vi var sen till bussen. Kom som tur var bara 5 minuter för sent, så nu sitter vi inne i vandrarhemmets lobbyn och ska göra lite efterarbete. Imorgon väntar en ny fullspäckad dag, och helt ärligt har jag inte den blekaste aning om vad vi ska göra, men det ser vi imorgon! Har i alla fall askul här borta!
Ha det bra, puss!

Vardagligt | | Kommentera |

Mot Tyskland.

Klockan 6 ringde klockan och då var det bara att masa sig upp och duscha, äta frukost och packa det sista innan mamma skjutsade mig till skola där klassen höll på att packa in i bussen. Halv åtta rullade vi ut från parkeringen och nu, 10 timmar senare, befinner vi oss i Ljungby, och har varit in på Max och ätit. Om några timmar är vi framme i Trelleborg där vi ska hoppa på båten till Tyskland. Imorgon ska vi upp vid 5, vilket inte känns så himla frestande..